Αναστασόπουλος Παντελής
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966 και κατάγεται από την Δωρβιτσά Ναυπακτίας. Σπούδασε στο ωδείο Ν. Σκαλκώτα κοντά στον Λυκούργο Αγγελόπουλο και το 1992 πήρε το δίπλωμα Βυζαντινής μουσικής με βαθμό άριστα. Ξεκίνησε κανονάκι κοντά στον Θανάση Στεργίου και πολύ αργότερα μαθήτευσε στον Μανόλη Καρπάθιο. Έκτοτε ασχολείται σοβαρά με την παραδοσιακή μουσική του τόπου μας. Παράλληλα παρακολούθησε ειδικά σεμινάρια για κανονάκι, και ανατολική μουσική από τους σολίστες Χαλίλ Καραντουμάν, Goksel Baktagir και Imane Homsy. Διετέλεσε μέλος της Ελληνικής Βυζαντινής χορωδίας , και του βυζαντινού χορού της Αγ. Ειρήνης (Αιόλου ) με διευθυντή τον κ. Λυκούργο Αγγελόπουλο, (1988-1993). Είναι πτυχιούχος ειδικού αρμονίας από το Ωδείο Σκαλωτά (Αθήνα 1993) ,αντίστιξης και φυγής από το Ωδείο Corelli (Ρόδος, 2005-07). Από το 1994 είναι διορισμένος καθηγητής μουσικής στη Ρόδο και από το 1996 μέχρι σήμερα διδάσκει στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου κυρίως το μάθημα της Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής αλλά και κανονάκι. Με την Βυζαντινή χορωδία αλλά και την παραδοσιακή ορχήστρα του Μουσικού Σχολείου Ρόδου που ήταν υπεύθυνος (1996-2004), έχει ηχογραφήσει ύμνους και παραδοσιακά τραγούδια τα οποία έχουν εκδοθεί στους ψηφιακούς δίσκους ακτίνας (cd) «Αρκιοί Λειψοί και Αγαθονήσι» (1998), «Balkan voices» (1998), «Άδοντες και ψάλλοντες» (2004 & 2005). Είναι καθηγητής Βυζαντινής Μουσικής στο Μελάνθειο Ωδείο Ρόδου από το 1996, ενώ παράλληλα είναι ιδρυτής και χοράρχης του ανδρικού βυζαντινού χορού, «Ρόδον το Αμάραντον» και πρωτοψάλτης στον Ι.Ν. Αναλήψεως Κυρίου, πόλεως Ρόδου. Ως πρωτοψάλτης έχει εκδώσει ψηφιακό δίσκο στο οποίο ψάλλει ύμνους από την ακολουθία της Αναλήψεως του Κυρίου. Από το 1996 μέχρι σήμερα, έχει οργανώσει μουσικό σχήμα που μελετά και ερμηνεύει Ελληνικά δημοτικά τραγούδια κυρίως από το χώρο της Μ. Ασίας και της Δωδεκανήσου. Με το σχήμα αυτό, συμμετέχει στην πολιτιστική ζωή του τόπου, μέσα από χοροστάσια, εκδηλώσεις και φεστιβάλ όπου παίζει κανονάκι και ερμηνεύει Ελληνικά τραγούδια. Ενορχήστρωσε και έπαιξε σκοπούς και τραγούδια της Μ.Ασίας στο δίσκο του «Αν είσαι ωραία τι χρησιμεύεις» (2006), ενώ ενορχήστρωσε τον ψηφιακό δίσκο του Κ. Μπαιράμη «Από το Βόσπορο στην άσπρη θάλασσα» (2004), στον οποίο συμμετείχε και ως ερμηνευτής και ως οργανοπαίκτης. Έχει συνεργαστεί το 2005 με τον κ. Παναγιώτη Μυλωνά στις εκπομπές της Ε.Τ.1 «Μουσική Παράδοση » καθώς επίσης και με τον Στέφανο Βασιλειάδη στο έργο «Αργώ Πασιμέλουσα Νήσος Καλλίστη» (Ρόδος 2002) ως σολίστας στο κανονάκι και το τραγούδι.
Βαρβέρης Στέλιος
Γεννήθηκε στον Πειραιά τα 1967. Σε νεαρή ηλικία ασχολήθηκε με το μπουζούκι και τη λαϊκή μας μουσική. Σύντομα όμως το ενδιαφέρον του στράφηκε στην ανατολική μουσική, λόγια και παραδοσιακή. Κάνει ούτι και θεωρία ανατολικής μουσικής με το Χρίστο Τσιαμούλη, και παίρνει δίπλωμα βυζαντινής μουσικής με τον πρωτοψάλτη Νίκο Σωτηρίου. Συνεργάζεται με διάφορα σχήματα και το 2000 μαζί με τον Στέφανο Αγιόπουλο δημιουργούν τις «Μισμαγιές» (Στέλιος Βαρβέρης ούτι, Στέφανος, Αγιόπουλος κρουστά, Λουκία Κωνσταντάτου κανονάκι,Ελένη Καλλιμοπούλου πολίτικη λύρα, Σύλβια Κουτρούλη νέυ ), ένα σύνολο που ασχολείται με τη μελέτη και εκτέλεση της λόγιας ανατολικής μουσικής. Έχει συνεργαστεί σε συναυλίες και στη δισκογραφία με διάφορους καλλιτέχνες όπως ο Ελένη Βιτάλη, ο Γιώργος Σταυριανός, ο Κώστας Παυλίδης, η Λένα Αλκαίου, η Μόρφω Τσαϊρέλη, ο Κώστας Μάντζιος, η Μαίρη Έσπερ, ο Μανώλης Καρπάθιος κ.α. Διδάσκει ούτι στο μουσικό γυμνάσιο Αλίμου,στο Μουσείο Λαϊκών Οργάνων του Φοίβου Ανωγειανάκη, στο Δημοτικό Ωδείο Αργυρούπολης, στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας, στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Νίκαιας και στη Μουσική Σχολή Ηχοτρόπιο. Από το 2006 δραστηριοποιείται με το μουσικό σύνολο Caravan (Στέλιος Βαρβέρης ούτι, Στέφανος.Αγιόπουλος κρουστά,Aνδρέας Σκάνδαλος κανονάκι ,Θοδωρής Κουέλης κοντραμπάσο,Σωτήρης Μαργώνης βιολί) παίζοντας μαζί τους κλασσικό αλλά και πιο σύγχρονο ρεπερτόριο όπως Night Ark, Simon Shaheen,Resat Aysu κ.α.
Γεωργόπουλος Θοδωρής
Γεννήθηκε τον Σεπτέμβρη του 1968 με καταγωγή την Κάτω Λάβδανη της επαρχίας Πωγωνίου Από πολύ μικρός είχε τα πρώτα μουσικά ερεθίσματα από τις συναθροίσεις στα γλέντια των γονιών του αλλά και στα τοπικά πανηγύρια της περιοχής όπου κυριαρχούσε η μουσική της Ηπείρου. Αυτά τα ερεθίσματα ήταν καθοριστικά για το μέλλον του κάνοντας τον να αγαπήσει τη μουσική και να ασχοληθεί με την τέχνη του κλαρίνου που τον έκανε να εξελιχθεί σε έναν καταξιωμένο δεξιοτέχνη μουσικό. Ξεκίνησε σκαλίζοντας μόνος του την πρώτη του φλογερά για να συνεχίσει στην Αθηνά όπου και μεγάλωσε με την εκμάθηση του κλαρίνου. Ήταν δεκατριών ετών όταν ο πατέρας του αγοράζει το πρώτο κλαρίνο έπειτα από έντονη επιθυμία και επιμονή του. Στην αρχή μαθαίνει μόνος του με βάση τα ακούσματα και το ένστικτο του πηγαίου ταλέντου του ενώ αργότερα κάνει μαθήματα δίπλα σε μουσικούς της οικογένειας Χαλιγιάννη από τον Παρακάλαμο Ιωαννίνων κυρίως τα καλοκαίρια που πήγαινε στο χωριό. Λίγο αργότερα συνεχίζει το μάθημα με τους κορυφαίους κλαρινίστες Βασίλη Σούκα και Γιώργο Μπραχόπουλο. Η καλλιτεχνική και επαγγελματική του καριέρα ξεκινάει πολύ γρήγορα στα δεκάξι του παίζοντας σε κάθε είδους κοινωνικές εκδηλώσεις (γάμους ,βαφτίσεις ,πανηγύρια)καθώς και με χορευτικά συγκροτήματα. Στα δεκαεννιά επιλέγεται από το θέατρο Δόρα Στράτου συμμετέχοντας στην ορχήστρα για τις ανάγκες των παραστάσεων παίζοντας για 4 χρόνια μουσική από όλη την Ελλάδα. Από τότε έχει συνεργαστεί με πολλούς συλλόγους , σωμάτια ,Πνευματικά κέντρα Δήμων και πολιτιστικούς φορείς της Ελληνικής Λαϊκής παράδοσης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όπου έχει ταξιδέψει πολλές φορές. Εκτός από κλασική αρμονία σπουδάζει και Βυζαντινή μουσική στη σχολή του Σίμωνως Καρά (1990). Οι μουσικές του ανησυχίες όμως δεν σταματούν μόνο στο κλαρίνο και την Ελληνική μουσική , για αυτό συνεχίζει την αναζήτηση σπουδάζοντας Kaval στην Ακαδημία του Plovdiv στην Βουλγαρία ερχόμενος σε επαφή με μεγάλους εκπρόσωπους της βουλγαρικής μουσικής. Μουσικούς όπως Petar Raltsev , Matio Dobrev Ivo Papazov καθώς και με τους δάσκαλους του στο Kaval τον Georgi Zeliaskov και Valeri Marinov. Επίσης γνωρίζει τον Angel Gadzev που παίζει Gadoylka και συνεργάζεται μαζί του στην Ελλάδα σε συναυλίες και δισκογραφία. Έτσι διευρύνει τον ορίζοντα του παίζοντας Βαλκανική μουσική εκφράζοντας έτσι με τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό ήχους και μουσικές φόρμες πέρα από τα στενά εθνικά σύνορα, με βάση το συναίσθημα. Όλη αυτή η σπουδή είχε σαν αποτέλεσμα την διαμόρφωση του σε καλλιτέχνη με άποψη και στάση απέναντι στα μουσικά δρώμενα, σεβόμενος πάντα την άξια της Ελληνικής λαϊκής μουσικής με μια όμως διάθεση που παει τα πράγματα λίγο πιο κάτω, υποστηρίζοντας ότι το είδος αυτό είναι ζωντανό από την στιγμή που υπάρχουν και σήμερα μουσικοί που το υπηρετούν, αποφεύγοντας έτσι μουσειακές προσεγγίσεις που βάζουν τα πράματα στο ράφι. Για αυτό τον σκοπό έχει δημιουργήσει δικιά του πολυμελή ορχήστρα συμμετέχοντας σε δεκάδες φεστιβάλ φολκλόρ και ethnic μουσικής σε όλο τον κόσμο. Επίσης συνεργάζεται με διάφορες ορχήστρες σε κάθε είδους δραστηριότητες σαν σολίστας. Έχει συνεργαστεί κατά καιρούς με μουσικούς και τραγουδιστές από όλο το φάσμα της Ελληνικής μουσικής σκηνής όπως Καρυοφύλλη Δοιτσίδη , Χρόνη Αηδονίδη , Πέτρο-Λούκα Χαλκιά , Ross Daily Ελένη Τσαλιγκοπούλου , Αναστασία Μουτσάτσου , Ελένη Δήμου , Γλυκερία , Γιώργο Νταλάρα , Διονύση Σαββόπουλο , Ορχήστρα των Χρωμάτων με μεγάλους ψαλτές όπως Λυκούργο Αγγελόπουλο , Θόδωρο Βασιλικό , Θόδωρο Βασιλείου και άλλους. Επίσης είναι επί σειρά ετών μόνιμος συνεργάτης της Δόμνας Σαμίου σε συναυλίες και δισκογραφία. Συνεργάστηκε για πολλά χρόνια με τον δεξιοτέχνη στο ακορντεόν Δήμο Πολυμέρη κάνοντας μαζί δυο δίσκους με θέμα την Βαλκανική παράδοση. ΒΟΡΕΙΟΣ ΘΡΑΚΗ (έκδοση ΕΛ.ΚΕ.ΛΑΜ) 1994 , ΒΑΛΚΑΝΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ (έκδοση ΑΝΟΔΟΣ) 1997.
Δορμπαράκης Στέφανος
Ο Στέφανος Δορμπαράκης γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι πτυχιούχος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική σε ηλικία 8 ετών κάνοντας μαθήματα κλασικού πιάνου και μετέπειτα ηλεκτρικού αρμονίου. Σε ηλικία 15 χρονών ήρθε σε επαφή για πρώτη φορά με την παραδοσιακή μουσική και συγκεκριμένα με το κανονάκι όπου ξεκίνησε μαθήματα δίπλα σε καταξιωμένους δασκάλους όπως ο Μ.Καρπάθιος και ο Π.Δημητρακόπουλος, ενώ στη συνέχεια παρακολούθησε ειδικά σεμινάρια μουσικής δίπλα στον H.Karaduman, το Σ.Σινόπουλο και τον πιανίστα Μ.Αλεξίου. Από το 2009 είναι διπλωματούχος της Βυζαντινής Μουσικής με βαθμό Άριστα παμψηφεί. Συμμετέχει τα τελευταία χρόνια σε διάφορα μουσικά συγκροτήματα παραδοσιακής και έντεχνης μουσικής καθώς και σε διάφορες χορωδίες βυζαντινής μουσικής στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει συνεργαστεί με το Χρ.Αηδονίδη, το Λ.Χαλκιά, το Χρ.Τσιαμούλη, το Σ.Σινόπουλο, την Κ.Παπαδοπούλου, την Κ.Κουλιά, την Ρ.Τομουρτζούκ Γκιουλ, την ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης» κι άλλους καταξιωμένους καλλιτέχνες της Ελλάδας και του εξωτερικού. Από το 2008 μέχρι και το 2011 διετέλεσε πιανίστας στην παιδική χορωδία του αγ.Βασιλείου Πειραιώς έχοντας λάβει μέρος σε αρκετές εκδηλώσεις. Παράλληλα διδάσκει κανονάκι σε μικρούς μαθητές κι ενήλικες καθώς επίσης συμμετέχει σε εκπομπές μουσικής στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Τέλος, έχει λάβει μέρος σε διάφορες ηχογραφήσεις δίσκων παίζοντας κανονάκι ή ψάλλοντας ύμνους βυζαντινής μουσικής μαζί με χορωδίες.
Ζάμπας Μιχαήλ
Γεννήθηκε τον Μάιο του 1982 με καταγωγή την Πρέβεζα όπου και μεγάλωσε. Από πολύ μικρός ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στο Δημοτικό Ωδείο Πρέβεζας στο κλασικό βιολί και στα θεωρητικά. Παράλληλα από τα εννιά του χρόνια ασχολήθηκε με την Βυζαντινή μουσική και το παραδοσιακό τραγούδι. Το 1999 απέσπασε το 1ο Πανελλήνιο Βραβείο στους μαθητικούς αγώνες του ΥΠ.Ε.Π.Θ. στη βυζαντινή μουσική και στο δημοτικό τραγούδι. Με την είσοδό του στο τμήμα Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών αρχίζει η συστηματική ενασχόλησή του με την ελληνική παραδοσιακή μουσική. Έχει μελετήσει διάφορα παραδοσιακά όργανα κοντά σε καταξιωμένους μουσικούς της παραδοσιακής μουσικής όπως : βιολί στους Αχιλλέα Χαλκιά, Λάζαρο Ευθυμίου, λαούτο στον Χρήστο Ζώτο, σαντούρι στον Δημήτρη Κοφτερό και κανονάκι στον Μανώλη Καρπάθιο. Το 2001 πήρε το δίπλωμα βυζαντινής μουσικής από το Ωδείο «Nίκος Σκαλκώτας» με δάσκαλο τον Λυκούργο Αγγελόπουλο. Την περίοδο 2001 -2003 υπήρξε τακτικό μέλος της Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας με χοράρχη τον Λυκούργο Αγγελόπουλο και συμμετείχε στις διάφορες εμφανίσεις της χορωδίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ασχολήθηκε με την ερμηνεία του πολυφωνικού τραγουδιού και υπήρξε μέλος του πολυφωνικού συνόλου «Χαονία» την περίοδο 2001-2005, συμμετέχοντας σε φεστιβάλ εντός και εκτός συνόρων. Επίσης δίδαξε πολυφωνικό τραγούδι στο Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων «Φοίβος Ανωγιαννάκης» στην Πλάκα. Από το 2004 έως και σήμερα συνεργάζεται μόνιμα με τον Θοδωρή Γεωργόπουλο. Είναι επίσης μόνιμος συνεργάτης της Δόμνας Σαμίου. Συμμετέχει σαν ερμηνευτής στις παρακάτω ενδεικτικές δισκογραφικές εκδόσεις: ΦΩΝΕΣ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ 1,2 (παραγωγή Άπειρος), ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΩΡΑΙΑ ΤΙ ΧΡΗΣΙΜΕΥΕΙΣ (παραγωγή Καθρέφτης), ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ (παραγωγή Δόμνα Σαμίου), ΙΣΤΟΡΙΚΑ - ΚΛΕΦΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ (παραγωγή Δόμνα Σαμίου), ΕΚ ΚΟΝΙΤΣΗΣ (παραγωγή Νίκος Φιλιππίδης), ΔΥΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΛΗ (παραγωγή Καθρέφτης). Έχει λάβει μέρος σε πλήθος εμφανίσεων και κοινωνικών εκδηλώσεων και έχει συνεργαστεί με πολλούς συλλόγους και πολιτιστικούς φορείς ανά την Ελλάδα. Τέλος από το 2005 είναι δάσκαλος και καλλιτεχνικός Διευθυντής της χορωδίας της παραδοσιακής μουσικής του Δημοτικού Ωδείου Πρέβεζας.
Κουτσαγγελίδης Μάνος
Ο Μάνος Κουτσαγγελίδης γεννήθηκε στην Κομοτηνή το 1976 από γονείς πρόσφυγες από την Ανατολική Θράκη, οι οποίοι ήρθαν στην Ελλάδα. Η ενασχόληση του με τη μουσική ξεκινά στα οκτώ του χρόνια τραγουδώντας και μαθαίνοντας ακορντεόν. Στα έντεκα του χρόνια βρέθηκε στην Κρήτη. Εκεί, ο μικρός Μάνος αρχίζει τη μελέτη της βυζαντινής μουσικής, την οποία συνέχισε δύο χρόνια αργότερα στη Μητροπολιτική σχολή βυζαντινής μουσικής Κομοτηνής. Στο διάστημα αυτό, ο Μάνος γνωρίζεται με τον Χρόνη Αηδονίδη και αντλεί πολλά στοιχεία για την παράδοση της περιοχής του. Παράλληλα, ξεκινά τη λαογραφική έρευνα στα χωριά της Θράκης. Στα δεκατέσσερα του ξεκίνησε μια εργασία για το γυμνάσιο που φοιτούσε, πάνω στην Ιστορία της Θράκης, καθώς και διατριβή πάνω στο μειονοτικό θέμα της Κωνσταντινούπολης, της Ιμβρου και Τενέδου. Γύρω στα δεκαπέντε του χρόνια γνωρίστηκε με το συγκρότημα "Οι Λαλητάδες" στην Κομοτηνή, όπου μαζί τους αρχίζει την επαγγελματική του καριέρα και γνωρίζει όλη τη Βόρειο Ελλάδα. Παράλληλα συνεργάζεται πλέον επαγγελματικά και με τον Χρόνη Αηδονίδη, καθώς και με άλλους ντόπιους μουσικούς. Ταυτόχρονα αρχίζει να παίζει καβάλι (ο αρχαίος πλαγίαυλος) και φλογέρα ενώ στα δεκαέξι του χρόνια μαθαίνει μόνος του κανονάκι, το οποίο σε ένα χρόνο κατέκτησε στο έπακρον. Στα δεκαεπτά του χρόνια, τον συναντάμε να διδάσκει παραδοσιακή μουσική και όργανα στο Ωδείο της Αλεξανδρούπολης, ενώ ένα χρόνο αργότερα γίνεται μέλος του συγκροτήματος παραδοσιακής μουσικής του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπου δίνει πολλές αξιόλογες συναυλίες. Εκεί, γνωρίστηκε με τις δύο μεγάλες τραγουδίστριες της Μακεδονίας, την Νίτσα Τσίτρα και την Ξανθίππη Καραθανάση, καθώς και με τον Νίκο Αβαγιαννό, με τους οποίους εμφανίζεται σε πολλές εκδηλώσεις και ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές. Η προσφορά του νεαρού καλλιτέχνη έγινε αισθητή από πολλούς φορείς, που του έχουν απονείμει τιμητικές διακρίσεις, όπως το Γενικό Επιτελείο Στρατού (κατά τη διάρκεια της θητείας του), που του απένειμε το "Αριστείο προσφοράς στην πατρίδα", το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ο Φάρος Τυφλών Ελλάδος, καθώς επίσης δεκάδες ιδρύματα, δήμοι και σύλλογοι ανά την Ελλάδα. Ερχόμενος στην Αθήνα ο Μάνος Κουτσαγγελίδης μπαίνει δυναμικά στη δισκογραφία αφού σε μικρό χρονικό διάστημα συμμετέχει σε ηχογραφήσεις δεκάδων δίσκων δημοτικού, έντεχνου και λαϊκού τραγουδιού με επιτυχημένους ερμηνευτές. Εκτός των μουσικών δραστηριοτήτων του έχει ασχοληθεί και με την υδροβιολογία και την ιχθυοκαλλιέργεια καθώς επίσης και με την έρευνα και την προστασία των βιοτόπων των γλυκών νερών (λίμνες-ποτάμια) της Θράκης. Ο Μάνος Κουτσαγγελίδης είναι σίγουρα ένα εθνικό μας κεφάλαιο, που λόγω γνώσης, πάθους αλλά και λόγω ηλικίας θα προσφέρει πολλά στην εθνική μας μουσική και τη χώρα μας γενικότερα.
Λαμπροπούλου Σοφία
Η Σοφία Λαμπροπούλου πήρε δίπλωμα βυζαντινής μουσικής με δάσκαλο τον Σπύρο Παυλάκη και έκανε πιάνο με τη Νέλλη Σεμιτρκολο, κλασσικά κρουστά με τον κ. Βορίση και κ. Θοδωράκο και παραδοσιακά κρουστά με τον Β. Καρίπη. Από το Σεπτέμβρη του 2003 μέχρι τον Νοέμβρη του 2005 έζησε στην Κωνσταντινούπολη όπου πήρε μαθήματα τεχνικής και ανατολικής θεωρίας - ρεπερτορίου(maqam) από πολύ σημαντικούς δεξιοτέχνες του οργάνου όπως : Ahmet Meter, Hakan Gugor στο κανονάκι καθώς και Omer Erdogdular, Necati Celik στη θεωρία. Έχει συμμετάσχει σε συναυλίες και ηχογραφήσεις παραδοσιακής, έντεχνης μουσικής και εναλλακτικής μουσικής στην Ελλάδα και το εξωτερικό με καλλιτέχνες όπως οι: Δ. Σαμίου, Χ. Αηδονίδης, Γλυκερία, Ο. Καραμανλη, Interstellar Overdrive, Rob Laine, Marta Sebestyen, Kalman Balong, Victroria Herenzar, Ross Daly, Bakllake Sissoko, Mamak Khadem, Efrin Lopez, Niyazi Sayin, Omer Erdogdular, Derya Turkan, Ahmet Erdogdular, Necati Celik, Celatletin Celik, Ulas Ozdemir, Mehnet Gureli, Lamia Bedioui, Κ. Δημουλέας, Κ. Βουτσινας, Θ. Μωραϊτης, Κ. Καστανας.
Σαλέας Βασίλης
Ο Βασίλης Σαλέας γεννήθηκε το 1958 στο Μεσολόγγι. Ένα χρόνο αργότερα η οικογένεια του μετακoμίζει στην Αθήνα σε αναζήτηση καλύτερης τύχης και μαζί τους φυσικά ο Βασίλης. Μεγαλώνοντας σε οικογένεια, μουσικών, η ενασχόληση του με την μουσική από τα παιδικά του κιόλας χρόνια ήταν φυσικό επακόλουθο. Ο πατέρας του Νικόλας και ο θείος του Βασίλης υπήρξαν οι πρώτοι του δάσκαλοι στο κλαρίνο. Μόλις εννέα χρονών είναι σε θέση να παίζει κλαρίνο και στα έντεκα του εμφανίζεται ήδη σε χώρο διασκέδασης στην Πάτρα. Το πρώτο του δισκογραφικό εγχείρημα είναι ένα 45άρι δισκάκι, το οποίο πραγματοποιεί σε ηλικία 14 χρονών.Ακολούθησαν συμμετοχές του σε ηχογραφήσεις δημοτικών τραγουδιών με τον Αλέκο Δήμου, την Σοφία Κολλητήρη και την Έφη Γεωργακοπούλου.Ο χρόνος που περνά και η διαρκής μελέτη του στο κλαρίνο τον τοποθετούν ανάμεσα στους μεγαλύτερους Έλληνες σολίστες. Σημαντικές στιγμές στην καριέρα του υπήρξαν οι συνεργασίες του με τον Διονύση Σαββόπουλο στον δίσκο: "Τραπεζάκια Εξω" και φυσικά με τον Σταμάτη Σπανουδάκη στο soundtrack της ταινίας: "Πέτρινα Χρόνια", καθώς και στους δίσκους: "Αλεξανδρος" και "Εδώ Κάτι Συμβαίνει". Έχει συνεργαστεί με τους πιο καταξιωμένους Έλληνες καλλιτέχνες και είναι τόσο αγαπητός, όσο και αποδεκτός από τους ειδικούς στη μουσική διεθνώς. Η προσωπική του δισκογραφία επίσης περιλαμβάνει τους δίσκους: "Χορέψτε Με Τον Βασίλη Σαλέα" 1986 και "Η Πνοή Του Ουρανού" 1993. Το 1995 υπογράψει αποκλειστικό συμβόλαιο με την Fm Records. Αρχή αυτής της συνεργασίας είναι η δισκογραφική του συνύπαρξη με τον μεγάλο Έλληνα συνθέτη Βαγγέλη Παπαθανασιου που κυκλοφορεί το 1996. Τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις με μεγάλη επιτυχία στα παρακάτω φεστιβάλ στην Ελλάδα: Κασσάνδρας, Χαλκιδικής, Σάννυ, Κάστρο Ρίο, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Ηρώδειο, Παραλία Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Ολύμπου και Παλαί Ντε Σπορ. Επίσης έχει εμφανιστεί σε πολλά φεστιβάλ του εξωτερικού: Παρίσι, Φρανκφούρτη, Μόναχο, Σύδνεi, Νέα Υόρκη, Μανχάταν, Τορόντο, Ντουμπάι, Μπαχρέιν, Κάννες, με αποκορύφωμα την συναυλία που έδωσε στις 31 Μαρτίου 2001, στο Μέγαρο Μουσικής στην Κωνσταντινούπολη.
Τσιαμούλης Χρίστος
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961. Σπούδασε κιθάρα με τη Λίζα Ζώη και θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Στη συνέχεια πήρε το δίπλωμα της βυζαντινής μουσικής με δάσκαλο τον Λυκούργο Αγγελόπουλο από το Ωδείο Σκαλκώτα. Από το 1980 με αφορμή τη γνωριμία του με το σύλλογο του Σίμωνα Καρρά, στράφηκε στη μελέτη της Ελληνικής παραδοσιακής μουσικής και την εκμάθηση των παραδοσιακών οργάνων όπως το ούτι, το πολιτικό και στεριανό λαούτο, το σάζι, ο ταμπουράς και ο ταμπουράς με δοξάρι, η πολιτική και η κρητική λύρα, ο κεμανές Καππαδοκίας, το νέι, το καβάλι, η φλογέρα κλπ. Με τις «ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ» το 1985 ξεκίνησε μια δημιουργική πορεία πάνω στην παράδοση αλλά και στις μουσικές τάσεις του σύγχρονου τραγουδιού. Παράλληλα με την έκδοση τριών CD Δυνάμεις του Αιγαίου 1985, Ήχος Β 1985 [ΕΜΙ] και Ανατολικό παράθυρο 1989 [ΜΒΙ], το συγκρότημα έκανε συναυλίες στην Ελλάδα, την Ευρώπη, την Αμερική και την Αυστραλία μέχρι και το 1991 όπου έληξε η συνεργασία τους. Συνεργάστηκε με πολλούς μουσικούς, τραγουδιστές και συνθέτες της παλαιότερης και της νέας γενιάς: (Μ. Χατζιδάκις, Δ. Σαββόπουλος, Γ. Μαρκόπουλος, Ν. Ξυδάκης, Ν. Μαμαγκάκης, Γ. Χατζηνάσιος, Δ. Μαραγκόπουλος, Ν. Κυπουργός, Μ. Φαραντούρη, Ελ. Αρβανιτάκη, Σ. Γιαννάτου, Λιζ. Καλημέρη, Μ. Λιδάκης, Αλκ. Ιωαννίδης, Ηλ. Λιούγκος, Σ. Παπάζογλου, Κ. Παπαδοπούλου, Κ. Κουλιά, Γ. Χαρούλης, Δ. Μπάσης, και Γ. Νέγκα. Επίσης συνεργάστηκε με πολλούς σημαντικούς εκπροσώπους της παραδοσιακής μουσικής: (Σίμων Καρράς, Χρ. Αηδονίδης, Δ. Σαμίου, Ν. Σαραγούδας, Μαριώ, Ψαραντώνης, Μ. Τζουγανάκης, Γ. Αμαραντίδης, Μ. Καλιοντζίδης), και με όλους τους νεώτερους δεξιοτέχνες της καινούργιας γενιάς. Ακόμη συνέβαλε στην δημιουργία της «Εστουδιαντίνας» όπου τραγούδησε και συμμετείχε στην ορχήστρα από τα πρώτα της βήματα. Μετά το τέλος των Δυνάμεων του Αιγαίου συνέχισε προσωπική πορεία που περιλαμβάνει δίσκους, που περιέχουν κυρίως δικές του συνθέσεις καθώς και διασκευές παραδοσιακών τραγουδιών. Στις συνθέσεις του διακρίνεται η επεξεργασία σύγχρονων στοιχείων με μοτίβα της παραδοσιακής και λαϊκής ελληνικής μουσικής και της παράδοσης της Ανατολικής Μεσογείου γενικότερα. Από το 1985 διδάσκει παραδοσιακά όργανα σε ωδεία και μουσικές σχολές: Πνευματικό Κέντρο Περιστερίου, Ίδρυμα Γουλανδρή - Χορν, Ωδείο Σκαλκώτα, Μουσική Σχολή Περισσού , Μουσικό Γυμνάσιο Χαϊδαρίου, Μουσείο Λαϊκών Οργάνων, Δημοτικό Ωδείο Πατρών). Το 2003 ξεκίνησε συνεργασία με το Ωδείο Αθηνών, δημιουργώντας τμήμα ελληνικής μουσικής όπου διδάσκονται όλα τα παραδοσιακά όργανα και οι ελληνικοί χοροί. Στα πλαίσια αυτού του τμήματος διδάσκει θεωρητικά της ελληνικής μουσικής, τραγούδι, ούτι, ιστορία της βυζαντινής και παραδοσιακής μουσικής, καθώς και το θεωρητικό μάθημα "Ηχος και Μακάμ" στα πλαίσια του μεταπτυχιακού τμήματος βυζαντινής. Από το 2004 διδάσκει ταμπουρά στο τμήμα μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει κάνει πολλά σεμινάρια ανά την Ελλάδα με θέμα την ελληνική παραδοσιακή μουσική και την πράξη της τέχνης του αυτοσχεδιασμού πάνω στα μακάμ. Σαν δεξιοτέχνης στο ούτι συμμετείχε στην πρώτη συνάντηση λαουτοειδών το 1990 στο Παλλάς με διοργανωτή τον Λάμπρο Λιάβα, και στη Διεθνή Συνάντηση για τα λαουτοειδή που έγινε το 2005 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με συνδιοργάνωση του «Εν Χορδαίς». Σαν δεξιοτέχνης του νέυ έπαιξε στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού πλάι στον Σουλεϊμάν Εργκουνιέρ στα πλαίσια συνεύρεσης Ελλήνων και Τούρκων και συμμετείχε σε συναυλία Τουρκικής θρησκευτικής μουσικής που έγινε στο Κος Μιουζΐμ στα πλαίσια του Μουσικού Φεστιβάλ Κωνσταντινούπολης το 2003. Εξέδωσε σε συνεργασία με τον Π. Ερευνίδη βιβλίο με συλλογή τραγουδιών και μουσικής με τίτλο «ΡΩΜΙΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ 17ος-18ος αι.».
Χαλκιάς Χρήστος
Ο Χρήστος Χαλκιάς γεννήθηκε στα Γιάννενα και είναι γιος του γνωστού και καταξιωμένου στο χώρο της Δημοτικής μας μουσικής κλαρινίστα Τάσου Χαλκιά, ανήκει δε στην τέταρτη γενιά της μουσικής οικογένειας των Χαλκιάδων. Εκτός από τις κλασικές σπουδές στην δυτική μουσική διδάχθηκε και την ανατολική (Βυζαντινή οργανική – κανονάκι) από τον αείμνηστο δεξιοτέχνη του κανονιού Ν. Στεφανίδη. Δίδαξε κανάνακι στη σχολή του Αρ. Μόσχου και στο μουσικό σχολείο Ιλίου. Συνέγραψε βιβλίο με τεχνικές ασκήσεις για το κανονάκι μαζί με τον Μ. Καρπάθιο. Από το 1998 είναι αρχιμουσικός σ' ένα από τα μουσικά σύνολα του Δήμου Αθηναίων, το (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ).
Yazdjan Haig
Ο Αρμένιος Haig Yazdjian (Χάϊκ Γιαζιτζιάν) αν και γεννήθηκε στη Συρία, έπρεπε να έρθει στην Ελλάδα, όπου από το 1980 ζει μόνιμα, για να ανακαλύψει την ανατολίτικη μουσική και το ούτι! Την ανακάλυψε όμως για τα καλά, όπως φάνηκε από την μετέπειτα καλλιτεχνική διαδρομή του, αφού είναι ένας από τους πιο γνωστούς βιρτουόζους στο ούτι κι ένας ιδιαίτερος συνθέτης, ανήκοντας, πλέον, στο μουσικό δυναμικό του τόπου μας, χωρίς, φυσικά, να χάνει την παγκοσμιότητά του σαν άνθρωπος και καλλιτέχνης.
Bilgi Furkan
Furkan Bilgi was born in 1979 in Adana. He finished his elementary education in Ankara and Istanbul. He entered in I.T.U National Conservatory. He attended concerts with Cinucen Tanrikorur in 1994. He played for famous artists such as Sytky Sezgin and Aleaddin Yavaca. He gave duo concerts with famous Tanbur player Murat Salim Tokac. He gave concerts in Italy, Spain, Sweden, Greece, Germany and Belgium with whirling dervishes. He played as soloist with Bremen Postdam Philharmonic Orchestra. He gave kemencha recitals with famous Kanun Player Halil Karaduman. He became part of a music group "YENY TURKU" in 1997.
Enguller Emrullah
Emrullah Enguller was born in Istanbul in 1967. After completing his high school education in Bandyrma, he entered Istanbul Technique University Turkish Music Conservatory. He worked as violoncello player respectively in Istanbul University and Istanbul Radio, Bursa Classic Turkish Music choir. He had a part in many concerts with world famous musicians. He continues his artistry in Culture and Tourism Ministry Istanbul National Turkish Music Choir. He gave concerts in USA, Japan, Germany, Holland, India, Estonia, Syria, Qatar, Tunisia, Slovakia, Greece, Georgia, Hungary, France, Sweden and Austria.
Erdodular Ahmet
Ahmet Erdodular started studying music at an early age with his father, neyzen Omer Erdodular, and continued his musical development with the guidance of the renowned musician Niyazi Sayyn. He participated in various concerts as a lead singer while still a teenager. Ahmet holds a BA degree from the Istanbul Technical University State Conservatory where he also completed his Masters degree in Turkish Classical Music under the guidance of Professor Alaeddin Yavaca. He specialized in Turkish gazel (improvisation) technique, while his academic research is on the use of music and poetry in gazel forms of the late Ottoman period. Ahmet studied makam and improvisation techniques with Niyazi Sayyn, Necdet Yaar and Kani Karaca, and performed with them in Turkey and around the world. Ahmet also studied and performs Sufi musical repertoire that over centuries integrated spiritual practice and artistic expression. Those include the naat in Mevlevi ayins, as well as ilahi and kaside, as essential components of the Sufi zikir. Ahmet Erdodular participated in various festivals in Europe, Asia and the Untied States performing both Ottoman classical and Sufi music. He gave lectures, seminars and taught workshops in places such as Bosporus University in Istanbul, the Boston Conservatory, Sufi Music Retreat in San Francisco in the United States, and Labyrinth Musical Workshop in Greece. Ahmet worked at the Turkish Radio as soloist, recorded a number of music program series for different television companies, and is frequently featured in the Turkish Radio Television TV music programs. Ahmet Erdodular plays tambur and percussion and devotes his time to performing and teaching Ottoman Turkish classical music.
Erdodular Omer
Omer Erdodular started studying music while still a child, initially learning ney from his father. In 1965 he began studying with Umit Gurelman, and soon after started lessons with Niyazi Sayyn, which continued for many years. In the following two decades, he participated in many radio and TV programs, orchestras and concerts, in a period when ney just began to be rediscovered in Turkey. For many years he researched the techniques of Tanburi Cemil Bey through archive LP recordings, reflecting the musical makam qualities and a particular playing style and sound of Cemil Bey's improvisations onto the ney. In 1980 he first appeared in concert with the famous soloist Bekir Sytky Sezgin, and from then on played in most of his concerts. From 1984 to 1987, Omer Erdodular was a neyzen in Ministry of Culture's Classical Turkish Music Chorus. He made several recordings, among them with Bekir Sytky Sezgin, tanburi Necdet Yaar and Kemencevi Yhsan Ozgen. In 1987 he became a member of the Ministry of Culture's State Classical Turkish Music Ensemble founded by Necdet Yaar of which he is still an active member. As a soloist, a member of the State Classical Turkish Music Ensemble and also the Necdet Yaar Ensemble, Omer Erdodular performed around Turkey and in Europe, United States, Japan and the Middle East participating in various festivals, concerts and recitals. He devotes a significant amount of his time to teaching, both in Istanbul, Turkey like the Turkish Classical Music Camp, and in seminars abroad such as the annual Labyrinth Musical Workshop in Greece, Makamhane in Austria and the Sufi Music Retreat in the United States of America.
Erol Tanju
Tanju Erol graduated ITU Turkish Classical Music National Conservatory in 1985. He had his master degree from Istanbul University Social Science 1987. He started to work as solfege, theory and repertoire teacher in ITU Fine Arts and also ITU Turkish Classical Music National Conservatory as clarinet teacher. He worked for Turkish Radio Television as Clarinet player. He completely transferred his own staff of musicians and had a permanent position in TRT. During his teaching years, he had many of today s famous Clarinet players as his students. He attended many concerts as Clarinet Player or maestro. He composed many songs and his book is being taught in many universities around the world.
Karaba Demir
Demir Karaba was born in 1962 in Canakkale, Turkey. While finishing his primary school in Ankara, he got acquainted with the Violin family, from whom he took his first lessons in music. In fact, Demir Karaba had his first lessons in the theory of music and solfege under the instructions of the distinguished Ismail Oytun of the Turkish Radio and Television (TRT). At the age of 14, he continued lessons in the theory of music and solfege having as a teacher Turhan Toperi of TRT. He also studied with Cinucen Tanrykorur, Ekrem Vural and other renowned musicians. In 1979, he was hired by TRT of Ankara. A little later, he started teaching at Hacettepe University and from 1990 to 2000 he lived in Istanbul, where he continued his work with TRT of Istanbul. He has given many concerts in Taiwan, Holland, Japan, the Arab World and in Turkey and has worked and performed with many well-known musicians from all over the world. In 2002 he returned to Ankara and continued working at the TRT, where he worked on composition, having the opportunity to present his work at the TRT. He has been tutoring as a violin teacher.
Karaduman Ηalil
Halil Karaduman was born in 1959 at Urfa Birecik. He grow up in Gaziantep after 1 Years old. He started to learn playing kanun and get music lessons from his father who is also a kanun player. After he finished his high School in Gaziantep he came to Istanbul in 1977 to study in Ystanbul Technical University State Conservatory. He graduated with the honor degree. After he came to Istanbul he held place in production world as music director, composer and player. He worked with the most famous artists both for their recording works and their live performances (Zeki Muren, Bulent Ersoy, Muzeyyen Senar, Ybrahim Tatlyses, Sezen Aksu and Zulfu Livaneli). At recent years following his worldwide concerts with Zulfu Livaneli he worked with different orchestras and musicians abroad. As a result he had many kanun students from USA, Greece, Jordan, Tunisia, Lebanon, Syria and other countries. He is already giving lectures at conservatories of these countries and attending special concerts and seminars. He has recorded 3CDs in Turkey, 1 in USA and 2 in Greece. The artist who built a new school of kanun playing had also released a Kanun Playing Method. He also worked with lyrics. Some of these are Devlerin Aky, Ruyalarda Buluuruz, Kutupta Yaz Gibi, Leyla, etc. Some of the artists and musicians that he worked abroad are Mikis Theodarakis, Maria Faranduri, Geora Faidman, Al di Meola, Habib Chan and Lizbeth List.
Tokcan Yurdal
Yurdal Tokcan is being regarded as one of the finest oud players in the world today by many music authorities. His style combines older traditions with many new stylistic innovations, which are also present in his playing of the fretless guitar. His many new compositions combine traditional rich melodies with polyphonic textures performed on Turkish classical instruments. Tokcan was born in Ordu on the Black Sea cost of Turkey in 1966. He is a 1998 graduate of Istanbul Technical University's Turkish Music Government Conservatory. While completing his master program there, he joined the faculty as an oud instructor. Tokcan continues to teach, sharing his knowledge, experience, and technique with Turkish and foreign students. In 1990, he joined the Culture and Tourism Ministry's Istanbul Government Music Ensemble under the artistic direction of Tanburi Necdet Yasar. As a member of this ensemble, Yurdal performed in France, Holland, Belgium, and Spain. He is a member of the Istanbul Fasil Ensemble and the Istanbul Tasavvuf Music Ensemble, and a founding member of the Istanbul Sazendeleri (Musicians of Istanbul), a group dedicated to presenting Turkish instrumental works. Tokcan has participated in many recording sessions and has performed internationally, in Germany, France, Belgium, Netherlands, Spain, Greece, Japan, Turkey, Israel, Tunisia, Lebanon, USA, Bosnia, and Northern Cyprus. As a soloist, Tokcan performed in the Netherlands with the Amsterdam Percussion Group and Chamber Orchestra in a program titled "European Music Around Oud", and with the Tekfen Philharmonic Orchestra in Turkey, the United Kingdom, France, Germany and Belgium. Tokcan joined Burhan Ocal (percussion), Goksel Baktagir (kanun), Selim Guler (kemence), and Arif Erdebil (ney) in a French concert, the recording of which won the 1998 "Best Ethnic Album" in France. Tokcan has played in many of ney virtuoso Kudsi Erguner's ensembles, both in Turkey and abroad. He performed in Israel with Group Baharat and with long time collaborator, kanun player Goksel Baktagir. Recently, Tokcan has been recording and performing with Israeli Ladino artist Hadass Pal Yarden. His work can also be heard on "Bende Can" (Inner Soul), an album of his original compositions. Tokcan represented Turkey in several international festivals and celebrations, including the 3rd International Oud and Lavta Festival in Dresden, Germany and the 2002 International Oud Meeting in Thessaloniki, Greece (along with oud players Ara Dinkjian, Simon Shaheen, Haig Yazdjian, and Omar Bashir).